Hvor mange penge kan jeg tjene på at udleje min bolig gennem Villapartner?

Antallet af bookinger til en given bolig har flere faktorer der spiller ind. Her i blandt beliggenhed, faciliteter og pris. Vi kan ikke garantere et bestemt antal bookinger, men vi vil bl.a. bruge vores erfaringer og kendskab til at udregne den bedste pris for din feriebolig. Derved har du den bedst mulige indkomst og gæsterne får den bedst mulige pris.


Hvor meget betaler jeg Villapartner?

Normalt har vi en kommission på mellem 20-30 % af lejeprisen på en bolig. Vi tager os af markedsføringen – helt gratis for dig – og vi får ikke kommission på ekstraydelser, der købes direkte på stedet.

I udlandet hvor det er husejer der står for nøgleudlevering og kontrol er kommission 20%.

I Danmark hvor vi får forestår lejerskiftekontrol og nøgle udlevering har vi markedets skarpeste pris.


Hvad vil Villapartner gøre for at udleje min feriebolig?

Villapartner uploader alle oplysninger og fotos af din feriebolig og gør den tilgængelig på vores salgskanaler. Vi markedsfører desuden din bolig gennem Google-annoncer, Bing annoncer, Facebook, Instagram, nyhedsbreve og vores salgspartnernetværk. Vores team af professionelle medarbejdere vil arbejde hårdt for at sikre, at de bedste retningslinjer i SEO følges, så dit hus altid vil være nær toppen i søgeresultaterne på Google. Vi vil sørge for, at din bolig bliver bemærket, når en kunde søger efter ferieboliger i dit område.


Hvilke typer af boliger er Villapartner på udkig efter?

Hos VillaPartner tilbyder vi velholdte sommerhuse på følgende solskinsdestinationer: Provence i Sydfrankrig; Toscana og Umbrien i Italien; Mallorca, Costa Blanca og Tenerife i Spanien og alle områder i Kroatien. Alle vores ferieboliger har enten en swimmingpool eller ligger i kort gåafstand til stranden. Hvis din bolig kan opfylde disse kriterier, vil vi gerne høre fra dig.


Hvem håndterer kundefakturering og kommunikation?

Det gør vi. Villapartner vil tage sig af alle anmodninger og spørgsmål fra kunderne. Vi tager imod kundernes betalinger og sikrer, at husejer er fuldt betalt før gæsternes ankomst. Kort sagt, vi tager os ikke blot af alt indtil gæsterne ankommer til din bolig, vi vil endda yde bistand under deres ophold gennem vores 24-timers hotline.


Hvad er mit ansvar som en husejer?

Hos Villapartner ved vi, at tætte relationer til vores ferieboligejere giver det bedste samarbejde. Det betyder, at der er en række betingelser, du skal opfylde, når du laver en kontrakt med Villapartner:

  • Du får et login til vores kalendersystem, og det er ekstremt vigtigt, at du opdaterer lejekalender med alle reservationer foretaget gennem andre end Villapartner salgskanaler. Dette er for at sikre, at kalenderen altid er opdateret i vores system.
  • Du er ansvarlig for at levere nøglerne til lejerne, samt yde den generelle vedligeholdelse af ejendommen.
  • Du er ansvarlig for at modtage betalingen for eventuelle ekstra ydelser aftalt med lejeren, så som rengøring, el, vand osv. Desuden skal du som husejer selv refundere depositum til kunden.
  • Du er ansvarlig for at sikre, at alle detaljer vedrørende ferieboligen er opført præcist og korrekt.
  • Du er ansvarlig for at sikre, at boligen er ren og som beskrevet, når en lejer ankommer.

Hvis jeg har et samarbejde med Villapartner, hvor ellers vil min bolig blive set?

Villapartner samarbejder med de største portaler i hele Europa, så vi kan nå op på mere end 10 millioner potentielle kunder hver måned. Vi bruger en integreret løsning, der sikrer, at vores lister eksporteres til vores partnere, og alle booking kalendere synkroniseres på tværs af platforme. Vi har i øjeblikket samarbejdsaftaler med følgende portaler: HomeAway, Atraveo, Casamundo, E-Domizil, Eurorelais, TouristOnline, Bellevue Ferienhaus, Locasun, Hometogo, Holidu, Vacaleo og Contool.


Hvad sker der, hvis en gæst ødelægger noget i min bolig?

Indbo- og ansvarsforsikring er inkluderet i ALLE lejepriser, og tilbydes gennem ERV – Europæiske Rejseforsikring. Forsikringen sikrer dig dækning, hvis lejeren forårsager skade på dit hjem eller ejendele. Du kan læse mere om vores forsikring her.


Hvad hvis der opstår et problem under en lejeperiode?

Hos Villapartner har vi et alarmnummer, som kan nås 24/7 hver dag – året rundt. Vi er i stand til at besvare og hjælpe med eventuelle spørgsmål, du måtte have på dansk, engelsk, tysk, fransk og norsk.